Hoppa till innehåll

Nya märket NN07: ”sports couture”

Bilden är borttagen

Victor Lindh och Ulrik Pedersen, båda med mångårig bakgrund på danska Bruuns Bazaar, startade NN07 förra året (namnet står för No Nationality 2007) och har redan skaffat sig en imponerande kundlista i Skandinavien. (Vårens premiärkollektion säljs på bland annat NK Herr i Göteborg, Spirit i Malmö och Jupiter och Åhléns i Stockholm. Grundarna beskriver själva … Continued

Victor Lindh och Ulrik Pedersen, båda med mångårig bakgrund på danska
Bruuns Bazaar
, startade NN07 förra året
(namnet står för No Nationality 2007) och har redan skaffat sig en imponerande kundlista i Skandinavien.
(Vårens premiärkollektion säljs på bland annat NK Herr i Göteborg, Spirit i Malmö och Jupiter och Åhléns i Stockholm.

Grundarna beskriver själva NN07 som ”sport couture” och menar att
produkterna fyller ett tomrum på marknaden.

– NN07 är en slags blandning mellan mode och sport. Inte sport som i
funktion och teknik utan mer som i komfort i plagg som chinos, shorts och
oxfordskjorta, berättar Victor Lindh.

Idén till det nya varumärket föddes under en affärsresa till Tokyo för ett
par år sedan och just Japan genomsyrar hela tanken med NN07.

– Vi använder japanska bomullskvalitéer och inspireras även av japanska
sömnadslösningar, fortsätter Victor Lindh.

NN07-plaggen är enkla i sin stil men ändå rika på detaljer och med en
genomarbetad känsla. Skjortorna är silikonbehandlade och chinosbyxorna
stentvättade för att få en mjuk och använd känsla.

– Våra kläder blir bara snyggare och skönare ju mer du bär och tvättar dem.

För övriga inköpsställen runt om i landet, se www.nn07.com

Bilden är borttagen

Bild från NN07:s vårkollektion. Foto: Mikael Schulz.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.