Hoppa till innehåll

Näääk och Sofia Karlberg modeller när skokedjan satsar på sneakers

Olle Arnell

Musikalisk duo frontar Scoretts kampanj som lanseras i februari.

naaak-sneakers-scorett

Idag släppte Scorett sin vårkampanj för att uppmärksamma sitt koncept Sneakers Corner. Skobutiken är återförsäljare till en rad olika märken och sneakers är ett område man vill satsa på.

De två personer man valt för att fronta kampanjen är rapparen Matar ”Näääk” Samba och coverkändisen Sofia Karlberg.

– Matar och Sofia är samtida, har härlig energi, och starka egna identiteter där sneakers spelar en självklar roll, säger Robert Axelsson, Marknadschef på Scorett i ett pressmeddelande.

naaak-sneakers

Näääk tillhör det absoluta toppskiktet av Sveriges hiphopscen och har på senare år också hyllats som programledare för programmet Lyckliga gatan. Han är själv en dedikerad sneakersamlare med ca 250 par i garderoben.

sofia-karlberg-scorett

Sofia Karlberg blev känd för sin cover av Beyoncé’s ”Crazy in love” som har setts över 60 miljoner gånger på Youtube. Hennes Hozier cover ”Take me to church” nådde trailern på TV-serien Empire.

Kampanjen Sneakers Corner, lanseras i alla Scoretts butiker och på webben från och med den 24/2.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.