11 hetaste streetstyle-plaggen på Instagram våren 2017

Supremes senaste grejer med Lacoste, Gucciskorna med eldlågor och Nikes Comme des Garçons-samarbete. Cafés Noel Montti Berglind listar de plagg världens unga streetstyle-entusiaster snackar mest om just nu.

Noel Montti Berglind  |  Publicerad 2017-03-23 10:52  |  Lästid: 2 minuter
Nike, Gucci och Supreme bland de hetaste märkena i sociala medier nu.

Det är de dyra, speciella plaggen från märken som Nike, Vetements och Supreme – ofta i extremt begränsade upplagor – som får mest uppmärksamhet på Instagram. Trenderna kommer och försvinner lika fort som flödet i mobilen passerar. Eftersom det är så svårt att hänga med och nya svårtillgängliga plagg släpps varje dag listar Café vårens 11 mest åtråvärda och uppmärksammade plagg bland unga streetwearfans.

1. Gosha Rubchinskiys Fila-t-shirt

Pris: 695 kronor.

Med inspiration från Rysslands subkultur har Gosha Rubchinskiy (ГОША РУБЧИНСКИЙ) tagit modevärlden med storm. T-shirten tillsammans med Fila är ett av vårens hetaste plagg.

2. Guccis sneakers  ”Ace low-top sneaker with flames”

https://instagram.com/p/BMKL0HQjx58/?taken-by=ben_awin

Pris: 6 000 kronor.

Trenden med Guccisneakers blev stor redan i höstas men har helt klart stannat under våren 2017. Med de klassiska Guccifärgerna och broderade detaljer får skorna en igenkännbar silhuett.

3. Balenciagas ”dad cap”

View this post on Instagram

맛점~

A post shared by Junyoung (@yanggeng88) on

Pris: 2 000 kronor.

Kepsen dök upp från ingenstans och över en natt hade alla fashionistas en att visa upp på respektive modevecka.

4. Fucking Awesomes hoodie

View this post on Instagram

#gosharubchinskiy #archiveGR

A post shared by ГОША РУБЧИНСКИЙ (@gosha_rubchinskiy_fan) on

Pris: 999 kronor.

Det vulgära skatemärket från Los Angeles går hand i hand med Supreme vilket gör det till ett av de coolaste märkena just nu.

5. Air Jordan 4 x Kaws

Pris: 3 200 kronor.

Årets hittills mest eftertraktade Jordanmodell släpps i slutet av mars. Skon har designats av konstnären Kaws vilket gör den till lika mycket konstverk som sko.

6. Raf Simons x Robert Mapplethorpe t-shirt

https://instagram.com/p/BO9IytsgImU/?tagged=rafsimonsmapplethorpe

Pris: 2 400 kronor.

Den belgiska modeskaparen Raf Simons har under dem senaste 15 åren varit en av världens mest respekterade modeskapare – och till vårens kollektion har modeskaparen använt sig av fotokonst av Robert Mapplethorpe för sina plagg. Raf är i dag creative director för Calvin Klein efter att tidigare har varit på mode hus som Jil Sander och Dior.

7. Vlone X Air force

View this post on Instagram

@a_h_doom95 Photo by @samboazmag #BasementApproved

A post shared by The Basement (@basementapproved) on

Pris: 12 200 kronor.

Skon släpptes i en pop-up-butik i Harlem i februari och är en av de hetaste skorna på Instagram just nu.

8. Bianca Chandons ”lover hoodie”

View this post on Instagram

2/14 ?

A post shared by Bianca Chandôn (@biancachandon) on

Pris: 1 750 kronor.

Bianca Chandon är ett hett skatemärke som uppmärksammats över sin design och goda moral då märket samarbetade med trendiga butiken Union i LA, där delar av intäkterna gick till thetrevorproject.org. En organisation som ska motverka självmord hos HBTQ-personer.

9. Comme des Garçons x NikeLab Air Vapormax

Pris: 2 900 kronor.

Resultatet av samarbetet mellan det japanska modemärket Comme des Garcons och NikeLab blev en avancerad sportsko med lätt design och är en stilren fullträff.

10. Vetements ”total fucking darkness bomber”

View this post on Instagram

?: GQ Magazine @gq

A post shared by J ack J ildevi k (@jackjildevik) on

Pris: 19 000 kronor.

Vetements är ett av det hetaste märkena i modevärlden just nu. Designer Demna Gvasalia har tagit användandet av unisexkläder till en annan nivå så alla som har råd med hans plagg kan bära de.

11. Supreme x Lacoste

View this post on Instagram

Live Like Lacoste ?⛑

A post shared by Leo Mandella (@gullyguyleo) on

Pris: Överdel 1 800 kronor och byxa 1 350 kronor.

Samarbetet som släpptes under torsdagen förra veckan orsakade en enorm hype på sociala medier. Något som borde gynna det gamla sportmärket Lacoste.

Du har väl inte missat att Cafés moderedaktör Martin Hansson utser rosa till säsongens hetaste färg – och att Noel Gallagher släppt en sko med Adidas

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-13 09:44