Annons
Annons


Anrika varuhuset PUB på Drottninggatan i Stockholm får en radikal ansiktslyftning med början i höst. Husets fyra våningar har uppdelats på olika livsstilar med målet att skapa inspirerande shopping för trendmetvetna unga oavsett om de gillar korvskinnstajta jeans från April 77 (plan 3) eller kostymer med en ung look (plan 2).

Tanken är att utbudet, dekoren och musiken på varje plan ska kännas som en helhet.

Annons

Varuhuschefen Tommy Johansson, ansvarig för satsningen, siktar högt.
– Vår målsättning är att bli ett av Europas tio bästa livsstilsvaruhus, säger han.

 artikelbild_1_pub
Hot Chip. Dj:s på invigningen

Högst modegrad är det i butikerna på plan 3 med märken som Marc by Marc Jacobs, Gaspard Yurkievich, April 77 med flera. Här öppnar också en restaurang i regi av folket bakom hajpade krogen AG925 samt konstgalleriet Operatingplace, som inleder med en Velvet Underground-utställning.

artikelbild_3_pub
På Velvet Underground-utställningen hänger en äkta Warhol.

PUB har bjudit in Nina Persson från The Cardigans och scenografen Caroline Kugelberg att sätta sin prägel på miljön och utbudet på våningsplanet med bland annat en egen butik med personligt utvalda vintagelkläder och val av musik. Nina och Caroline bloggar också kontinuerligt om projektet på pub.se. Efter jul kommer de att ge plats för nya gästkreatörer.

artikelbild_2_pub
Jeans från Levi’s Red och T-shirts från Our Legacy

På nyöppnade plan 2 samsas Oscar Jacobson med andra dressade märken. Plan 1 med streetmode öppnar under våren 2008 och gatuplanet, där Awesome Rags och G-Star redan huserar, ska stå klart hösten 2008.

ANDERS BERGMARK

Annons

Dela (0)
Tweeta

Annons


Laddar