Hoppa till innehåll

Timbuktu designar WESC

Daniel Lindström

Då konkurrerande labels samarbetar med välrenommerade designers för att skapa nya klädkollektioner, bjuder svenska streetwearmärket WeSC istället in rockband, musiker, skejtare och konstnärer för att designa – hörlurar. We:s första hörlurskollektion släpptes förra året och togs emot väl av markanden. Nu kommer uppföljaren The WeSc Instrumental Collection. Några av de som antagit uppdraget är rapparen … Continued

Då konkurrerande labels samarbetar med välrenommerade designers för att skapa nya klädkollektioner, bjuder svenska streetwearmärket WeSC istället in rockband, musiker, skejtare och konstnärer för att designa – hörlurar.

We:s första hörlurskollektion släpptes förra året och togs emot väl av markanden. Nu kommer uppföljaren The WeSc Instrumental Collection.

Några av de som antagit uppdraget är rapparen Timbuktu och punkbandet Millencolin från Sverige, skejtaren Ray Barbee från Kalifornien, graffitikonstnären Stash från New York och designern och videokonstnären Mitch från London.

Kollektionen innehåller nio traditionella hörlurar samt två DJ-hörlurar.
Prisspannet är mellan 600 -1 800 kronor.

Patrik Hedlund

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.