Skip to content

Så byter Wrangler stil – med stretchtyger och ny teknik för fukt

Tom Cehlin Magnusson

Det anrika denimföretaget Wrangler lanserar högteknologiska jeans i ny kampanj. Det amerikanska märket vill uppmana oss att bryta sina rutiner och upptäcka nya, vildare platser.

Jeansmärket Wrangler flyttar från ranchen in till stan. Det är iallafall budskapet jeansmärket vill förmedla med sin senaste jeanskampanj. Förutom att bryta sina egna invanda mönster vill märket nu med sin kampanj ”Wild Way Home” inspirera oss alla att bryta sina rutiner och våga ta en annan väg för att upptäcka nya platser runt oss.

https://www.youtube.com/watch?v=53Jo4jnGVR8

För att illustrera det har man i sin kampanj samarbetat med bland annat de två svenska Instagram-profilerna Maria Strömberg och Julian Castaneda. Jeanskollektionen som syns i kampanjen är Wranglers Born Ready-linje där märket kombinerar med funktion.

Wrangler_WWH_13

Jeansen är fortfarande i Wranglers vintageinspirerade americana-look, men i högteknologiska material med bland annat stretchtyger och teknologi som håller fukt borta. Tanken är en jeansbärare som ständigt är redo för äventyr ute i naturen, och inne i staden.

Wrangler_WWH_PR_4

Kollektionen finns att köpa på märkets hemsida. 

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.