Åhléns lanserar nytt herrmodemärke med basplagg i fokus

Nya varumärket Sandö tar ett helhetsgrepp om killars basgarderob.

Joel Ågren  |  Publicerad 2024-02-27 12:24  |  Lästid: 2 minuter

Det blåser nya herrmodevindar på Åhlens. Med värdeord som tidlös design, modern funktionalitet och hög kvalitet vill varuhusets nya modevarumärke Sandö lyfta killars basgarderob till nästa nivå.

– Vi är otroligt stolta att äntligen kunna presentera den första av många kollektioner för Sandö. Vi har länge drömt om att utöka vår portfölj med ett eget varumärke för män. Med basgarderoben i fokus föddes Sandö. Kollektionen kommer kontinuerligt att förfinas och uppdateras säsong efter säsong – alltid med noga uttänkta detaljer, säger Isabelle Bodorf, Creative Lead, Åhléns Mode.

Mjuka naturmaterial utgör basen i debutkollektionen som består av t-shirts, pikétröjor och skjortor som kombineras med skräddade byxor och tidlösa jackor. Plaggen kommer i basgarderobskompatibla färger som khaki, mörkbrunt och havsblått, såväl som i svart och vitt. Snyggt, enkelt och användbart.

Sandö lanseras hos Åhléns den 20 mars 2024 och kommer att säljas i alla varuhus och på ahlens.se.

Priser från 300 (t-shirts) till 1 300 (ytterplagg).

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2024-02-27 12:25