Hoppa till innehåll

Åhléns lanserar nytt herrmodemärke med basplagg i fokus

Nya varumärket Sandö tar ett helhetsgrepp om killars basgarderob.

Det blåser nya herrmodevindar på Åhlens. Med värdeord som tidlös design, modern funktionalitet och hög kvalitet vill varuhusets nya modevarumärke Sandö lyfta killars basgarderob till nästa nivå.

– Vi är otroligt stolta att äntligen kunna presentera den första av många kollektioner för Sandö. Vi har länge drömt om att utöka vår portfölj med ett eget varumärke för män. Med basgarderoben i fokus föddes Sandö. Kollektionen kommer kontinuerligt att förfinas och uppdateras säsong efter säsong – alltid med noga uttänkta detaljer, säger Isabelle Bodorf, Creative Lead, Åhléns Mode.

Mjuka naturmaterial utgör basen i debutkollektionen som består av t-shirts, pikétröjor och skjortor som kombineras med skräddade byxor och tidlösa jackor. Plaggen kommer i basgarderobskompatibla färger som khaki, mörkbrunt och havsblått, såväl som i svart och vitt. Snyggt, enkelt och användbart.

Sandö lanseras hos Åhléns den 20 mars 2024 och kommer att säljas i alla varuhus och på ahlens.se.

Priser från 300 (t-shirts) till 1 300 (ytterplagg).

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.