Varuhuset Nordiska Kompaniet upprepar förra höstens satsning på limiterade produkter.
80 plagg, accessoarer och inredningsdetaljer är dels nya varianter på befintliga saker men även helt unika alster framtagna exklusivt för NK.
I går kväll hölls en pressvisning på Enskilda Galleriet där vi bland annat kunde se:
En herrdoft i samarbete mellan svenskkanadensiska ByRedo och holländska modetidningen Fantastic Man.
En teservis av Patrik Söderstam för Royal Copenhagen.
Ett halssmycke av Fifth Avenue Shoe Repair.
En pepparkvarn av danska modeskaparen Peter Jensen.
Ett vitt schackspel med vintagepjäser av Filippa K. (2 exemplar)
En svart, högblank Brio-clown av Pour.
Herrkalsonger för veckans alla dagar av Acne.
En cykel av Our Legacy.
Försäljningen av ”Begränsad upplaga” inleds i Stockholm 26 augusti och i Göteborg 29 augusti och pågår under två veckor.

Filippa K:s Rasmus Wingårdh med sitt schackspel.

Acnes creative director Jonny Johansson.

Acnes herrkalsonger.

Visningsproducenten Mikael Stoll.

En bokbox med utvalda böcker av Vivienne Westwood.

Peter Jensens Memfis-inspirerade pepparkvarn.

Pontus Frankenstein och Karl-Johan Bogefors.

En racercykel från Our Legacy.

Joakim Pettersson och stjärnstylisten Jonas Hallberg.