Hoppa till innehåll

Bob Dylan i nytt märkligt reklamutspel – satt knäpptyst hos Fallon

Markus Thörnhammar

Rocklegendaren tittade förbi ”The Tonight Show” för att kränga sin nya whisky.

Bob Dylans bidrag till musikhistorien är odiskutabelt. Juryn överlägger dock fortfarande vad gäller hans  insatser som reklampelare. Den här sidan millenieskiftet har nobelpristagaren nämligen lånat ut sitt namn till en rad varumärken av varierande kulturell aktning, däribland Victorias Secret, Cadillac och Pepsi.

Singer-songwriterns senaste kommersiella eskapad är den egna whiskyn Heaven´s Door. Som ett led i marknadsföringen av densamma medverkade Dylan i en förinspelad sketch (sketch är nog det bästa ordet för det) som visades i det senaste avsnittet av The Tonight Show. I inslaget sitter Bob Dylan tyst och beskådar en nycirkus-föreställning tillsammans med den jovialiske talkshowvärden Jimmy Fallon. Förhoppningsvis är inte detta början på ett längre samarbete mellan Dylan och den klämkäcke Fallon.

Kolla in Bob Dylan-inslaget

https://www.instagram.com/p/BiE4RRdhfuu/

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.