Hoppa till innehåll

Klädkedjan Zara ska göra din frisyr snyggare

Klädkedjan Zaras hårprodukter.

Världens främsta stylist bakom den spanska klädkedjans nya hårprodukter.

På senare år har Zara inte bara kommit i kapp, utan i många fall även gått om, konkurrenterna H&M och Uniqlo när det gäller att fylla sortimentet med både snygga trendplagg och funktionella vardagskläder.

4 mars tar den spanska kedjan ett rejält kliv in i beautyvärlden när man lanserar Everyday Basics – en kollektion med hårprodukter för både män och kvinnor. Och till sin hjälp har Zara tagit ingen mindre än Guido Palau, världens främsta hårstylist sedan över 30 år. (Guido Palau gjorde till exempel håren på supermodellerna Naomi Campbell, Linda Evangelista, Tatjana Patitz, Christy Turlington och Cindy Crawford i George Michels Freedom-video 1990, då fattar ni.)

”De här hårprodukterna är som en basgarderob med jeans och t-shirts, det är grunderna som du behöver i vardagen för att hålla ditt hår snyggt och fräscht”, säger Guido Palau.

Hårstylisten Guido Palau.

Produkterna, till exempel en lätt balsam och spray, kostar cirka 230 kronor styck och är snyggt förpackade och designade av Baron & Baron.

”Det här är inte produkter för proffs utan att lätta att använda för alla. Genom åren har jag fått mycket feedback från kunder att produkter ofta överpresterar. Här är en enkel spray som gör jobbet utan att håret blir klibbigt.”

Guido Palau har jobbat nära Zara i många år och gör även frisyrerna i varumärkets reklamkampanjer.

Zaras hårvårdsprodukter börjar säljas 4 mars.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.