Hoppa till innehåll

Lidl spänner musklerna i ny reklam med Arnold Schwarzenegger

Arnold Schwarzenegger i reklam för Lidl.
Joakim Almén

Arnold är väldigt Arnold i lågprisjättens nya reklam för deras eget power tools-märke.

Lågprisjätten Lidl är kanske främst förknippad med billiga priser på livsmedel, men även för deras reklam och PR-tricks som ofta faller folk väl i smaken. Färskt i minnet är Lidls extremt hajpade sneakers för 149 kronor, men vi ska inte glömma hur den tyska livsmedelsaffären lurade haklappen av matkritiker med sin fine dining-restaurang Dill för tio år sedan.

Att Lidl verkar ha en väl tilltagen marknadsföringsbudget blir extra tydligt med deras nya reklam, där affischnamnet Arnold Schwarzenegger lär ha fått en pigg faktura för att ställa upp.

I den nya Lidl-reklamfilmen gör Arne S reklam för Lidls eget handverktygmärke Parkside. Reklamen känns påkostad och Schwarzenegger strösslar friskt med typiska Arnold-liners som att tänka utanför boxen och skämta om muskler. Och jovisst, reklamen innehåller även en blinkning till Terminator.

Och folk verkar som vanligt älska det, åtminstone om kommentarsfältet på Youtube får agera som älsk-bevis.

”En av de bästa reklamerna på länge. Briljant!”, skriver en användare och en annan älskar österrikarens engelska accent när han säger ”The muscles scare the birds”.

Kolla in reklamen nedan.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.