Hoppa till innehåll

Rihanna släpper Japan-inspirerad klädkollektion – succén för märket fortsätter

Bilden är borttagen
Tom Cehlin Magnusson

Rihanna nöjer sig inte med att släppa en hyllad skiva, sälja sneakers som smör i solsken eller att ha Instagrams mest kopierade användarnamn – nu släpper hon sin egna klädkollektion.

Sedan Rihanna blev utsedd till creative director på Puma år 2014 har det tyska sportmärket fått ett ordentligt uppsving. Försäljningen har ökat lavinartat, och Rihannas sneakers verkar vara lika populära som hennes musik. Det är inte bara Drake hon har lindad runt sitt lillfinger, alla verkar älska hennes skor lika mycket som hennes låtar.

Nu kommer hennes klädkollektion Fenty Puma by Rihanna, en minimalistisk kollektion som hämtar inspiration från Japan. Kimonojackor samsas med chokers och sweatpants med snörning i en svartvit kampanj fotad av hyllade modefotografen Willy Vandeperre.

Ännu verkar det som att Rihannas kläder endast kommer rikta sig till kvinnor, men med tanke på hur hennes omåttligt populära creepers efter ett tag lanserades även för män får vi hålla tummarna för en kollektion för herrar i framtiden.

Kollektionen släpps idag den 7 september på puma.com och i Pumas egna butiker. I sverige släpps kollektionen hos är Sneakersnstuff och Caliroots.

https://youtu.be/uIObMwB1QAY

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.