Hoppa till innehåll

Tommy Hilfiger släpper ny kollektion – återskapar 90-talsklassiker

Tom Cehlin Magnusson

Tommy Hilfiger har grävt i sina egna arkiv och gillat det han hittat. Resultatet är den 90-talsinspirerade kollektionen ”Tommy Jeans” som släpps i dagarna.

Att 90-talet är rasande aktuellt i modebranschen kommer kanske inte som en överraskning vid det här laget. Sedan tidigare har bland annat Calvin Klein livat upp sin image genom att släppa 90-talsdoftande sweatshirts med sin klassiska logga över bröstet, och normcore-trenden är i allra högsta grad vid liv. Detta tycks Tommy Hilfiger ha tagit fasta på när märket i dagarna lanserade kollektionen ”Tommy Jeans”.

Den retroinspirerade kollektionen beskrivs som en hyllning till märkets mest populära och ikoniska plagg från 90-talet. Kollektionen, som består av t-shirts, sweatshirts och en jeansjacka, pryds genomgående av märkets ikoniska logga och är tänkt till både en manlig och kvinnlig målgrupp.

– Att tänka tillbaka på 90-talet får mig att tänka på några fantastiska minnen, från våra första samarbeten med musiker och kändisar till vår fortsatta passion för popkultur, säger Tommy Hilfiger själv.

Allt är inte tillbakablickande dock, kampanjen frontas av världens just nu mest omtalade manliga modell, Lucky Blue Smith. På damsidan ser vi Instagramprofilen och modellen Hailey Baldwin bära en kollektion som utöver de andra plaggen även består av en bikini, jeans och hängselbyxor.

Kollektionen finns i affärer och på märkets hemsida nu.

05409-0006

05408-0022
lucky2
lucky2

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.