Att 90-talet är rasande aktuellt i modebranschen kommer kanske inte som en överraskning vid det här laget. Sedan tidigare har bland annat Calvin Klein livat upp sin image genom att släppa 90-talsdoftande sweatshirts med sin klassiska logga över bröstet, och normcore-trenden är i allra högsta grad vid liv. Detta tycks Tommy Hilfiger ha tagit fasta på när märket i dagarna lanserade kollektionen ”Tommy Jeans”.
Den retroinspirerade kollektionen beskrivs som en hyllning till märkets mest populära och ikoniska plagg från 90-talet. Kollektionen, som består av t-shirts, sweatshirts och en jeansjacka, pryds genomgående av märkets ikoniska logga och är tänkt till både en manlig och kvinnlig målgrupp.
– Att tänka tillbaka på 90-talet får mig att tänka på några fantastiska minnen, från våra första samarbeten med musiker och kändisar till vår fortsatta passion för popkultur, säger Tommy Hilfiger själv.
Allt är inte tillbakablickande dock, kampanjen frontas av världens just nu mest omtalade manliga modell, Lucky Blue Smith. På damsidan ser vi Instagramprofilen och modellen Hailey Baldwin bära en kollektion som utöver de andra plaggen även består av en bikini, jeans och hängselbyxor.
Kollektionen finns i affärer och på märkets hemsida nu.