Tommy Hilfiger hyllar 90-talets mode i ny kollektion

Lucky Blue Smith och stora loggor i Tommy Hilfigers 90-talsdoftande kollektion "Tommy Jeans 3.0."

Olle Arnell  |  Publicerad 2017-05-02 11:01  |  Lästid: 2 minuter

Vi har tidigare uppmärksammat Tommy Hilfigers kollektioner där de låtit sin överdimensionerade logga ta stor plats på plaggen, som en nostalgisk hyllning till 90-talets uttryck. Nu kommer den tredje vändan i kampanjen som de kallar Tommy Jeans 3.0.

Samtliga plagg är i rött, vitt och blått och man

Precis som tidigare frontar Lucky Blue Smith kampanjen, denna gång tillsammans med Anwar Hadid och Sophia Richie. Kollektionen riktar sig till både en manlig och kvinnlig målgrupp.

Herrplaggen präglas av Americana-inspirerade plagg i denim och utgörs bland annat av jeans, shorts och jackor. Kvinnokollektionen består i huvudsak av croppade t-shirts och toppar, jeansjackor i pastellfärger samt jeansshorts.

Plaggen finns nu ute till försäljning – dock sker lanseringen stötvis i flera olika släpp. I Sverige kan du hitta plaggen på Caliroots eller på märkets hemsida.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-13 09:09