Weekday släpper jeans som heter SEX – se bilderna bakom kulisserna
Det blir ännu ljusare färger i Weekdays butiker i vår. Café fick kika in bakom kulisserna på plåtningen av den nya kampanjen.
Nu är snart våren här och med den nya kollektioner och en tjuvkik på hur vi kommer se ut i år.
På måndag släpps Weekdays nya kollektion i butikerna i butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö och på nätet.
Weekday satsar stort på en 1990-talslook och nya modellen SEX i år.
– Till våren utökar vi sortimentet och lanserar flera nya jeansmodeller i nya passformer och tvättar. Det blir ljusare och mer färg, vi tror på flera toner av ljusblå tvättar för både våra 5-pocket jeans och i denimjackan, som till våren kommer i både en överdimensionerad och en klassisk passform, säger Louise Lasson som är Creative Director på Weekday.
Vad är det för nya jeansmodeller i vårens kampanj?
– Vi är väldigt stolta över vår nya passform i unisexkategorin, SEX. Denna nya modell har en medelhög midja, lös passform med raka, lätt utställt ben. SEX kommer i tvättarna Safe Black och Blue Beat som är vårens ljusaste blå, säger Louise Lasson.
Vad är inspirationen bakom jeanskampanjen?
– Starka personligheter inspirerar oss och det finns en del 90-talsstämning i kollektionen. Vi jobbar återkommande med kontraster och proportioner för att skapa dynamik, säger hon.
Modellen SEX.