Weekday släpper jeans som heter SEX – se bilderna bakom kulisserna

Det blir ännu ljusare färger i Weekdays butiker i vår. Café fick kika in bakom kulisserna på plåtningen av den nya kampanjen.

Markus Thunberg  |  Publicerad 2016-02-14 08:12  |  Lästid: 2 minuter

Nu är snart våren här och med den nya kollektioner och en tjuvkik på hur vi kommer se ut i år.

På måndag släpps Weekdays nya kollektion i butikerna i butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö och på nätet.

Wkd-Jeans_Behind-the-scenes-6
Fotograf: Johan Sandberg Stylist: Jame
Wkd-Jeans_Behind-the-scenes-8
Wkd-Jeans_Behind-the-scenes-11
Wkd-Jeans_Behind-the-scenes-5

Weekday satsar stort på en 1990-talslook och nya modellen SEX i år.

– Till våren utökar vi sortimentet och lanserar flera nya jeansmodeller i nya passformer och tvättar. Det blir ljusare och mer färg, vi tror på flera toner av ljusblå tvättar för både våra 5-pocket jeans och i denimjackan, som till våren kommer i både en överdimensionerad och en klassisk passform, säger Louise Lasson som är Creative Director på Weekday.

Vad är det för nya jeansmodeller i vårens kampanj?

– Vi är väldigt stolta över vår nya passform i unisexkategorin, SEX. Denna nya modell har en medelhög midja, lös passform med raka, lätt utställt ben. SEX kommer i tvättarna Safe Black och Blue Beat som är vårens ljusaste blå, säger Louise Lasson.

Vad är inspirationen bakom jeanskampanjen?

– Starka personligheter inspirerar oss och det finns en del 90-talsstämning i kollektionen. Vi jobbar återkommande med kontraster och proportioner för att skapa dynamik, säger hon.

q
sex

Modellen SEX.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-08-30 18:00