Calvin Klein lanserar kollektion med Andy Warhols selfies

Calvin Klein tar fram en kollektion tillsammans med Andy Warhol Foundation for the Visual Arts – för att hylla popkonstnärens selfie game.

Tom Cehlin Magnusson  |  Publicerad 2018-06-08 11:22  |  Lästid: 1 minut

Amerikanska modejätten Calvin Klein fortsätter sitt samarbete med stiftelsen Andy Warhol Foundation for the Visual Arts, och lanserar nu en kollektion där denim, hoodies, t-shirts och sneakers pryds av den amerikanske popkonstnärens nuna.

Man menar att Warhol med sina ikoniska självporträtt troligtvis var en av de första utövarna av det vi idag kallar selfien: passande kanske då företaget i vintras gjorde en kampanj med Kardashian-klanen, där Kim som bekant sedan tidigare släppt en hyllad bok bestående av just, selfies. Från tidiga bilder i Velvet Underground-solglasögon till de intensiva bilderna på Warhol under hans sista år får vi följa konstnären genom sitt liv – förevigat på denim, bomull och canvas.

Sedan tidigare har konstnärens stiftelse och underklädesmärket samarbetat för just en underklädeskollektion som du kan läsa mer om här.

Minikollektionen släpps för både dam och herr och släpps den 7 juni på calvinklein.com.

Dela på Facebook
Tweeta