Det svenska varumärket BUBS grundades i Jönköping 1992 och har under det senaste året blivit en global succé, när hashtaggen #swedishcandy fick över 9 miljarder visningar på sociala medier. Under 2025 utsågs Orkla Snacks, som äger BUBS, till ett av TIME:s 100 mest inflytelserika företag i världen, och i höstas öppnade BUBS sin första tillfälliga pop-up-butik i New York för att fira sin närvaro på den godisälskande amerikanska marknaden.
Nu vänder BUBS blickarna mot hemmaplan och öppnar sin allra första permanenta konceptbutik, BUBS Sthlm, på Östermalm i Stockholm. Här ska kunder kunna shoppa lösviktsgodis och merch och prova limiterade produkter och säsongssmaker.

– Det känns overkligt, men fantastiskt kul att vi nu slår upp dörrarna till BUBS Sthlm. Det blir en mötesplats där våra kunder kan uppleva hjärtat av BUBS lekfulla värld, vår höga kvalitet och framför allt stora smakupplevelser. Vi får äntligen chansen att möta våra kunder på en plats där vi kommer testa nya idéer, låta konsumenter delta i events och bjuda på en och annan överraskning längs vägen, säger Helena Sandström, internationell marknadschef, BUBS.
Butiken öppnar den 13 december på Norrlandsgatan 21 i Stockholm.