I årets samarbetskollektion mellan H&M och Coachella ser vi bland annat avklippa jeansshorts, bermudashorts, printade t-shirts och missmatchade skjortor – allt med psykedeliska mönster, för att kunna omfamna festival- och roadtrip-stilen.
”Kläderna ska bygga på den befriande känslan av att vara tillsammans med sina närmsta vänner. De ska anamma någon form av festivalkänsla”, säger H&M om kollektionen.
Kampanjen frontas av en av världens just nu hetaste supermodeller, Hailey Baldwin. Med sig har hon bland annat Luka Sabbat som kallats för ”internets coolaste tonåring” och brittiska herrmodellen Ash Stymest.
– Eftersom den förra kollektionen blev så populär bestämde vi oss för att utöka den ytterligare den här säsongen. Vi älskar Coachella eftersom vi gillar hela stämningen och känslan av samhörighet. Festivalpubliken utstrålar en otrolig energi och det är den vi vill fånga, säger Ross Lydon, designer på H&M.
Kollektionen lanseras i USA den 23 mars och i Sverige och övriga världen den 31 mars. Coachella-festivalen pågår mellan 15 och 17 april, första helgen, och 22 och 25 april, andra helgen.