H&M och Coachella i samarbete i ny festivalinspirerad kollektion

För andra året i rad släpper H&M en kollektion i samarbete med musikfestivalen Coachella. Kläderna släpps den 24 mars och genomsyras av en bohemisk, kalifornisk känsla. Perfekt för en ny festivalsommar!

Oliver Beckman  |  Publicerad 2016-02-18 14:35  |  Lästid: 2 minuter
ghfghdghd

I årets samarbetskollektion mellan H&M och Coachella ser vi bland annat avklippa jeansshorts, bermudashorts, printade t-shirts och missmatchade skjortor – allt med psykedeliska mönster, för att kunna omfamna festival- och roadtrip-stilen.

“Kläderna ska bygga på den befriande känslan av att vara tillsammans med sina närmsta vänner. De ska anamma någon form av festivalkänsla”, säger H&M om kollektionen.

Kampanjen frontas av en av världens just nu hetaste supermodeller, Hailey Baldwin. Med sig har hon bland annat Luka Sabbat som kallats för “internets coolaste tonåring” och brittiska herrmodellen Ash Stymest.

new @hm who's ready for coachella?

Ett foto publicerat av Hailey Baldwin (@haileybaldwin)

– Eftersom den förra kollektionen blev så populär bestämde vi oss för att utöka den ytterligare den här säsongen. Vi älskar Coachella eftersom vi gillar hela stämningen och känslan av samhörighet. Festivalpubliken utstrålar en otrolig energi och det är den vi vill fånga, säger Ross Lydon, designer på H&M.

5066_PR_11_sRGB_300_low_o2pko2
5066_pr_01_srgb.b794b110657.original

Kollektionen lanseras i USA den 23 mars och i Sverige och övriga världen den 31 mars. Coachella-festivalen pågår mellan 15 och 17 april, första helgen, och 22 och 25 april, andra helgen.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-13 10:25