Hoppa till innehåll

H&M lanserar ny butikskedja i höst – här är allt vi vet hittills

Martin Hansson

Under hösten 2017 sjösätter H&M ett nytt varumärke – ARKET.

Tanken bakom Arket-butikerna är att de ska erbjuda ”enkla och tidlösa” kollektioner för män, kvinnor och barn, accessoarer och ett utvalt sortiment till hemmet, skriver H&M i sin delårsrapport.

De berättar också att det kommer att finnas produkter i brett prisspann, dock i ett något högre prissegment än H&M, med betoning på material, funktion och passform. De flesta butikerna kommer att rymma ett café med fokus på det nordiska köket och i sortimentet ska det även finnas utvalda produkter från externa varumärken.

– Vi är väldigt glada över att snart visa upp varumärket och dela våra kollektioner med kunderna, säger Lars Axelsson, vd på Arket, i en kommentar till Dagens Media.

Idag finns Arkets huvudkontor på Södermalm i Stockholm med designers, uppköpare, arkitekter, skribenter och kockar under sitt tak. I början på hösten kommer Arkets första butik att öppna i London, och samtidigt lanseras märket online på 18 europeiska marknader. Danmark får också en fysisk butik, precis före Sverige – andra fysiska butiker öppnar sedan i Bryssel och München.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.