Hoppa till innehåll

Netflix släpper kollektion med modejätte – se bilderna här

Netflix och Lacoste samarbetskollektion.
Joakim Almén

Tillsammans med Lacoste släpper Netflix en klädkollektion baserad på några av streaminggigantens mest populära originalserier.

Det franska modehusets krokodillogotyp är ikonisk, inte minst på tennisvärldens pikétröjor. När Netflix och Lacoste nu skakar samarbetsnäve får sig krokodillogotypen en makeover.

Lacoste-krokodilen kommer i åtta olika varianter och baseras på några av Netflix mest populära egna serier: Stranger Things, Familjen Bridgerton, Lupin, La Casa De Papel, The Witcher, Sex Education, Shadow & Bone och Elitskolan.

I Stranger Things fall är loggan en fusion av en domogorgon och Lacoste-krokodilen och motivet på Lupin-tröjan är – skräll! – en detektivkrokodil. Du fattar.

Kollektionen består bland annat av pikétröjor, sweatshirts, träningsoveraller och släpps 12 april i utvalda Lacoste-butiker och på Lacoste.com eller Netflix.shop.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.