Hoppa till innehåll

Parodin på urtypen av reklamfilmer för unga är mitt i prick

Malin Karlberg

Sätt på dig VR-glasögonen och hoppa upp på hoverboarden – så här är livet som ung enligt reklambyråerna, enligt den här träffande parodin.

Reklamfilmer som vänder sig till unga blir ofta pinsamt fåniga i sitt sätt att porträttera millennials och sin iver att använda ett hippt tilltal med trendiga slanguttryck och hashtags.

Detta har stockvideofirman Dissolve tagit fasta på och skapat en parodi som visar hur en generisk reklamfilm kan se ut – komplett med alla klyschor som förknippas med millennials. Att vara ung handlar ju förstås mest om att ta selfies, dricka öl i solnedgången, spela virtual reality-spel och åka hoverboard genom kontorslandskapet på jobbet.

En annan vedertagen ”sanning” om millennials är att alla har ett fruktansvärt kort attention span, något som skaparna av filmen inte verkar ha tagit notis om i den tre minuter långa filmen, men det är värt varenda sekund.

Se videon här!

Artikeln publicerades först på Femina.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.