Hoppa till innehåll

Tommy Hilfiger släpper höstkollektion – med Instagramkändisar

Tom Cehlin Magnusson

Hilfiger Denims nya kampanj porträtterar två modeller och Instagramkändisar under ett dygn i Los Angeles där de äter pannkakor i denimplagg. Drömlivet, med andra ord.

Hilfiger Denim lanserade i dagarna sin nya höstkampanj, 24/7, där man återigen har använt sig av it-kidsen Lucky Blue Smith och Hailey Baldwin som modeller, likt vårens 90-talsdoftande Tommy Jeans-kollektion. I kampanjen får vi följa de två modellerna och Instagramprofilerna under ett dygn i Los Angeles.

För att engagera modellernas fanskara (tillsammans har de över nio miljoner följare på Instagram) har deras fans fått skicka in kreativa snapchats till det amerikanska klädmärket. Detta för en chans att få vara med på kampanjplåtningen.

Kollektionens kläder då? Främst består den av klassiska Hilfiger-plagg, med en modern rock’n’roll-twist. Märkets traditionella uttryck, som består mycket av workwear och marint inspirerade plagg, möter en tuffare inriktning bestående av rock’n’roll-attityd och militärinfluenser.

Kolla in kampanjen i bildspelet nedan:

[allergallery id=”78073″]

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.