Årets vårkampanj för Calvin Klein vill uppfånga råa känslor och erfarenheter som ungdomar i dag får erfara. Plåtad i en förortsmiljö, i sovrum, badrum, på bakgårdar och i baksäten är kampanjen ett försök att framkalla de allmänna känslorna av nyfikenhet, gemenskap och revolt hos den mest attraktiva målgruppen.
Och vilka är mer lämpliga som ansiktet utåt för dagens ungdomskultur än A$AP Rocky, Shawn Mendes, Noah Centineo och Kendall Jenner? Svaret är nog inga.
Kampanjen är en fortsättning på den ungdomliga #MYCALVINS-rörelsen och innehåller varumärkets mest ikoniska arkivplagg i en modern uppdaterad tappning.
I kollektionen återfinns tidlösa jeansmodeller och det klassiska CK-monogrammet återupplivas på underkläderna för en ny men nostalgisk uppsättning av vad Calvin Klein själva beskriver som ”vardagens garderobshjältar”.
Den nya underklädesserien Statement 1981 introducerar även det senaste inom utvecklingen av designunderkläder med djärv och grafisk midjebandsdetalj, som hyllar året då Calvin Kleins underkläder först lanserades.
Calvin Kleins kollektion OUR NOW finns att köpa här.
Artikeln publicerades först på King.