Hoppa till innehåll

Bob Dylan spelar i Sverige i höst – och mobiler är förbjudna

Foto: Getty Images

Den populäre popstjärnan Bob Dylan återvänder snart till Sverige för ännu en konsert.

2025 spelade Bob Dylan på ett utsålt Avicii Arena i Stockholm. I höst blir det Göteborg som står i centrum – när Blowin’ in the Wind-sångaren intar Scandinavium den 19 oktober. Detta blir Dylans första spelning i Göteborg sedan 2022, innan turnén sedan fortsätter vidare i Europa.

Konserten sker i samarbete med Yondr, vilket innebär att det här är en telefonfri konsert. Inga mobiltelefoner eller inspelningsverktyg är tillåtna i arenan under konserten. Alla besökare får alltså sin telefon instängd i en påse som låses upp först efter konsertens slut.

Foto: Gus Stewart/Redferns via Getty Images

Biljetter släpps inom kort. Mer information och datum uppdateras via LiveNation.se och i våra sociala medier.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.