Carlings designer: Trasiga jeans hetaste trenden i vår

Carlings annonserade i veckan att 35-årige Ronny Mikalsen går in som ny vd. Inte nog med det, nya jeansdesignern Martin Gustafsson ska göra Carlings till Nordens främsta jeansbutik.

Tom Cehlin Magnusson  |  Publicerad 2016-04-18 11:52  |  Lästid: < 1 minuter

Den skandinaviska jeanskedjan Carlings satsning på denim är ett långsiktigt initiativ, både vad gäller utbud och service. Förutom externa märken som exempelvis Levis, Neuw och Dr. Denim sker satsningen på egna märket Karve som lanseras inom kort. Café pratade med designern Martin Gustafsson på Carlings om den nya satsningen.

Vad består Carlings denimsatsning av? 

– Carlings ryggrad har sedan starten alltid varit denim men det kan eventuellt uppfattas som att det inte varit så tydligt när vi nu ändrat utseende på vårt butikskoncept, detta ska vi nu justera. Man kommer se en tydligare profil i butik men även på Carlings i stort där vi ska ta en position som nummer ett i Skandinavien.

Vad är inspirationen bakom nya jeansmärket Karve?

– Dels av det hantverk som alltid har funnits kring jeans, vilket man kommer kunna se på jeansens patch och handsvarvade knappar. Men jag har samtidigt velat skapa en modern produkt när det kommer till själva passformen, kvalitén och detaljerna. För att få just rätt look och kvalitet har vi utvecklat egna tyger av den högsta nivån som går att få tag på.

Vad ser du för denim-trender i vår och sommar?

– Mitt bästa tips ä att vi ser mer trashade jeans komma tillbaka, med största fokus på knäpartiet.

martin gustafsson
Martin Gustafsson.
Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-08-31 16:41