Hoppa till innehåll

Så har du aldrig sett Yung Lean förut

Yung Lean i racingbil.
Joakim Almén

Den mytomspunna svenska rapparen frontar Chimis nya racingkollektion med muskelbilstillverkaren Koenigsegg.

Svenska modemärket Chimi, som började som renodlat solglasögonmärke när det grundades 2016, har numer många järn i elden. Förutom nya samarbeten lanserade man tidigare i år sin första klädkollektion, Ready-to-wear.

Nu släpper Chimi en ny samarbetskollektion, och det är av den otippade sorten både vad det gäller poster boy och samarbetspartner. Den nya klädkollektionen Forca-G görs i samarbete med Ängelsholmsbaserade Koenigsegg, vars vardagliga verksamhet är att tillverka bilar av den exklusivare – och hästkrafttunga – sorten. Den nya kollektionen är racinginspirerad och frontas av den mytomspunna svenska rapparen Yung Lean.

Kollektionen består av en solglasögon i titan och en racingjacka i legerat fiber och görs i samma material som Koeniggsegg tillverkar sin vindsnabba sportbil Agera RS. Kollektionen kombinerar estetiken från Chimi och Koeningsegg, som bäst beskrivs som skandinavisk minimalism.

”Kollektionen ska fånga samma skönhet som uppstår i hastigheten av att köra en Koenigsegg-bil. Dessutom är det ett privilegium att ha Yung Lean som ansiktet utåt för kollektionen, som inte bara är en global svensk superstjärna, utan ett verkligt autentiskt gåta”, säger Chimis grundare Charlie Lindström om den nya samarbetskollektionen.

Den nya kollektionen kommer i en väldigt begränsad upplaga med 300 numrerade par solglasögon i svart eller silver och 80 racingjackor. Ett par solbrillor går loss på 5 000 kronor, medan du får hosta upp 15 000 kronor för den silverfärgade racingjackan.

Hela kollektionen finns att spana in på Chimis hemsida.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.