Frank Ocean, Yung Lean och Kate Moss i Calvin Kleins höstkampanj
Calvin Klein presenterar en stjärnspäckad laguppställning till sin höstkampanj där man vill lägga fokus på personligt berättande.
Calvin Klein fortsätter att spänna musklerna i sina marknadsföringskampanjer. Idag släpps den globala kampanjen för märkets höstkollektioner, där alla märkets kollektioner samlas under en flagg. Kampanjen är fotograferad av Tyrone Lebon och resultatet är ett stjärnspäckat gäng modeller där märket har velat lägga fokus på det personliga berättandet. Detta görs genom intima intervjuer med var och en av kampanjens modeller, där ambitionen är att skapa en plattform för kampanjprofilerna att dela sina personliga berättelser.
Kampanjens stjärnor är många, där alla från modellen Bella Hadid, fotbollsspelaren James Rodriguez, punkikonen Henry Rollins, svenska rapparen Yung Lean till den comebackande soulartisten Frank Ocean syns bland de kulörta bilderna, som lanserades på Snapchat.
Under kampanjens lansering kan man på calvinklein.com/mycalvins ta del av intervjuer och uppträdanden från kampanjprofilerna, och ta del av personliga spellistor som presenteras i samarbete med Spotify.