I början av året annonserade J.Lindeberg och Svenska Fotbollförbundet ett nytt partnerskap för officiella kläder i samband med mästerskapsmatcher för både herr- och damlandslagen.
Nu visas de stiliga landslagskostymerna upp för första gången i en kampanj där stjärnspelarna Nathalie Björn, Lina Hurtig, Kosovare Asllani, Victor Nilsson Lindelöf, Dejan Kulusevski och Isak Hien agerar modeller.
Kollektionen består av en herr- och damkostym i 100 procent linne, skjortor, t-shirts, pikéer och slipsar. Kollektionen är skapade med fokus på bekvämlighet, passform och funktion.
De officiella kostymerna har dessutom smyckats ut med knappar med Svenska Fotbollförbundets logotyp i text. Dessutom har varje kavaj citatet ”Winning starts within” på insida av ryggen som ett budskap.
”Varenda detalj i kollektionen är designad för att spelarna ska känna sig bekväma, välklädda och stolta i sina kostymer till och från mästerskapen”, säger Neil Lewty, Chief Creative Officer på J.Lindeberg.
Enligt Helena Taube Rehnmark, marknads- och försäljningschef Svenska Fotbollförbundet, har spelarna gett ”mycket bra respons” på kläderna.
J.Lindeberg-plaggen kommer att bäras av spelarna för första gången under fotbolls-VM i Australien och Nya Zeeland i sommar.