Eldorado, Lidl, Trocadero och senast 7-Eleven är några exempel på företag som valt att frångå kärnverksamheten genom att släppa klädkollektioner som blivit omåttligt, och vissa fall även orimligt, populära.
Nu sållar sig det svenska solglasögonmärket Chimi Eyewear och den (sönder)blonderade kaviartubsmannen Kalle till den skaran. Ett samarbete som nog väldigt få såg komma.
Kalles Kaviar och Chimi Eyewears solbrillor lanseras den 31 mars och kommer finnas till försäljning i Chimis butik på Kungsgatan i Stockholm, på solglasögonmärkets hemsida och i en ny webbshop tillägnad Kalles Kaviar-merch.
Kalles Kaviar-bågarna släpps i två varianter och på solglasögonköpet får du dessutom en specialtillverkad kaviarkniv och smörtax. Köper du en Kalles kaviar-tub nån gång i vår kommer Kalle, vare sig du vill eller inte, att bära Chimi-bågarna på tuben. Kampanjen pågår nämligen till 20 juni.