Har du någon gång besökt Kentucky Fried Chicken och funderat på hur det skulle kännas att doppa fötterna i en hink med kyckling? I så fall kommer du älska den amerikanska snabbmatskedjans nya samarbete med Crocs, när de lanserar en foppatoffla som en hyllning till deras signaturprodukt: kycklingen. KFC menar att tanken är att skon ska representera matupplevelsen på kedjan.
Skons sula är randig i vit och röd färg, vilket ska föreställa deras kända ”hinkar” som vanligtvis fylls av massvis med kyckling. Logiskt nog är skons överdel täckt av bild på kyckling. På framsidan av skon sitter också en kyckling, som förvånande nog inte alls är till för att ätas. Jo, det en så kallad ”Jibbitz”, vilket är en slags gummifigur som i detta fall tar skepnad av just en kyckling. För att verkligen fånga KFC-upplevelsen luktar också gummikycklingen som riktig kyckling från kedjan.
Priset då? För drygt 580 svenska kronor lägger du vantarna på kyckling-foppatofflorna. Det är oklart om KFC Crocsen kommer att släppas i Sverige, men skulle du – mot förmodan – vilja ropa hem ett par KFC-gummidojor från nätet går dem att beställa från USA.