Levi’s lanserar ny unisex-kollektion i popup-butik

Jeansjätten Levi's fortsätter att satsa på Sverige. I februari lanserar man en ungdomlig linje som blir den första i raden av kollektioner som ska säljas i märkets egna popup-butik.

Tom Cehlin Magnusson  |  Publicerad 2017-02-08 14:51  |  Lästid: 2 minuter

Levi’s introducerar i vår en underlinje vid namn Line 8 för sina svenska kunder. Line 8 är en ungdomlig kollektion där Levi’s gör en twist på sina egna designklassiker. Kläderna kostar några kronor mindre än sina äldre syskon, och har jämförts med svenska märken som Weekday och Cheap Monday.

17_H1_FLA_LINE8_1_M_19_2794_RGB

Kollektionen för 2017 har det kärnfulla namnet Unisex for Everyone och är en streetwear-inspirerad kollektion med androgynitet och lekfullhet i fokus. Både över- och underdelar lanseras som unisex, bland annat släpper man en ny version av sin klassiska trucker jacket, och släpper boxiga t-shirtar som ska passa alla kunder.

Kollektionen lanserar genom popup-butiken Levi’s Studio som ligger bredvid det amerikanska märkets vanliga butik på Slöjdgatan i Stockholm. Utbudet i butiken kommer sedan varieras och uppdateras med andra kollektioner från Levi’s.

Kollektionen Line 8 kommer vara tillgänglig från början av februari till slutet av april på Slöjdgatan 9 i Stockholm. 

17_H1_L8_M1_0513_RGB-3300x5100
17_H1_L8_M2_0787_RGB-3300x5100
17_H1_L8_M2_0936_RGB-3300x5100
17_H1_L8_M3_1642_RGB-3300x5100
17_H1_L8_W5_0702_RGB-3300x5100
Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-13 09:29