Prylarna, kläderna och upplevelserna som får våra hjärtan att banka hårt

Café väljer logga + sonoshögtalare, bok, jeans och skjorta.

Vårtid är nu. Här är Caféredaktionens favoriter just nu.

Redaktionen  |  Publicerad 2019-03-20 11:10  |  Lästid: 3 minuter

Träningskläder från Björn Borg

Kristofer Steneberg | Chefredaktör

Träningskalsonger från Björn Borgs samarbete med Café och Daniel Lindström.

Vårens bästa träningskläder är så klart från Cafés samarbete med Björn Borg från tidigare i våras. Här har modechef Daniel Lindström varit formgivare och gjort en kortare passform för shortsen, lagt till en innerbyxa och adderat en smart ficka. Ett solklart femplusplagg för den som vill vara fin när den lider pin. 299 kronor.

Bok från Assouline

Joakim Kullmer | Art Director

Boken Jennaret Chandigarh från Assouline.

Oavsett om du känner till historien om framtidsstaden Chandigarh i Indien, Jawaharlal Nehru, Le Corbusier och Pierre Jeanneret så kommer du att finna historien om hur Indiens framtidsexperiment på 50-talet får nutida plånböcker att länsas och samlares ögon att glittra intressant. Assouline har släppt en vrålsnygg bok i ämnet. 1 799 kronor.

Skjorta från A Kind of Guise

Tom Cehlin Magnusson | Tf redaktionschef

Skjorta med mönster från A Kind of Guise.

Fågelkvitter och torra trottoarer i all ära – det mest uppiggande vårtecknet är att få slippa stickade tröjor. För även om våren kanske inte alltid kommer så snabbt som man önskar så är en glad skjorta med palmer och ölburkar på som uteserveringar och förhoppningar: något man med fördel kan plocka fram lite för tidigt. 1 930 kronor.

Parfym från Hermès

Rasmus Blom | Redaktör

Parfymen Terre d’Hermès.

Om någon undrar vad jag doftar i vår svarar jag: ”Tackar som frågar, det är en limiterad nyutgåva av Hermès moderna klassiker Terre d’Hermès, doften som mästerparfymören Jean-Claude Ellena skapade, märkbart inspirerad av den franske författaren Jean Giono och dennes kärlek till naturens rikedom. Fler frågor?” 1 090 kronor.

Jeans från A Day’s March

Joakim Almén | Webbredaktör

A Day's March Denim no.2 blåjeans.

Ljusare tider betyder år 2019, precis som alla år, ljusare tyger. Årets skjortmärke 2018, A Day’s March, visar med sin nya jeansmodell No 2 att de även behärskar denim. No 2 kommer med hög midja och en avslappnad silhuett i tre färger. Vilka jag väljer till våren? Blåjeansen, givetvis. Från 1 095 kronor.

Utomhushögtalare från Sonos

Joel Ågren | Föräldraledig redaktionschef

Sonos outdoor-högtalare.

Som nybliven husspekulant har teknikkategorin ”utomhusljud” plötsligt letat sig in i min begreppsvärld. Tajmingen på Sonos nylanserade arkitektoniska utomhushögtalare Outdoor, framtagen tillsammans med Sonance, kunde med andra ord inte varit bättre. Anslut upp till tre par värdebeständiga högtalare till Sonos Amp och njut av stort designljud i det fria. 8 999 kr (par).

Prenumera på Cafés nyhetsbrev!

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2019-03-20 14:52