Temperaturen i Star Wars-universumet har ökat betänkligt de senaste dagarna. Förra veckan kom äntligen den första trailern för filmen som vi nu vet har den kittlande titeln The Rise of Skywalker och nu, lagom till den internationella Star Wars-dagen den 4 maj (May the Fourth Be With You), lanserar den japanska modekedjan Uniqlo en högoktanig kapselkollektion bestående av t-shirts med Star Wars-motiv.
De grafiskt betonade tröjorna med en rad ikoniska Star Wars-motiv är designade av tre verkliga streetwear-tungviktare: Nigo, Jun Takahashi och Tetsu Nishiyama. Den förstnämnde grundade det banbrytande streetwear-märket A Bathing Ape och står också bakom Pharrell Williams favoritmärke Human Made. Utöver detta är han också kreativ chef för Uniqlos t-shirt-projekt UT, under vars flagg Star Wars-kollektionen släpps.
Jun Takahashi är mannen bakom legendariska märket Undercover medan Tetsu Nishiyama är chef för hajpade Wtaps.
De tre streetwear-kungligheterna har designat ett gäng t-shirtar var i kollektionen som släpps online och i Uniqlos butiker den 29 april. Samtliga tishor går loss på gentila 149 kronor. Nigo själv har delat tre teaserfilmer på sin instagram där han bland annat tillbringar lite kvalitetstid med R2-D2, iförd en av sina egendesignade Star Wars-t-shirts.