Hoppa till innehåll

Unicorn Frappuccino från Starbucks ändrar färg medan du dricker den

Thowe Wagner Larsson

Efter, med flit, felstavade namn på kaffekopparna kommer nu Unicorn Frappuccino ”med en viss portion av magi” från Starbucks.

Starbucks, dryckesföretaget med frihetsgudinnans ansikte som logo, har blivit världskända genom att servera sitt kaffe i pappersmuggar med kundernas namn felstavade. Givetvis medvetet, vilket har lett till enorm publicitet i sociala medier. Och nu har de ännu en trolig succé i sociala medier på gång.

Unicorn Frappuccino är en vanlig Frappuccino mixad med mangosirap och sött, rosa ätbart glitter ihop med surt, blått ätbart glitter.

”Precis som myten om enhörningar säger kommer Unicorn Frappuccino med en viss portion av magi”, skriver Starbucks.

Vid första anblick ser drycken ut att vara lila med blå virvlar och smaka sött och fruktigt. När du rör om med sugröret blir drycken istället rosa och smaken blir syrlig. Fortsätt att röra om och drycken ändrar både smak och färg.

Det finns dock en hake: den regnbågsfärgade frappuccinon finns bara i amerikanska Starbuckscaféer och säljs mellan 19-23 april. Men vem har sagt att man inte kan testa att göra en egen?

Foto: Starbucks & unlokt@instagram

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.