Armand Duplantis blir ansiktet utåt för skjortföretaget Eton

Världsrekordhållaren blir ambassadör för svenska skjortmakare.

Tom Cehlin Magnusson  |  Publicerad 2022-02-01 15:12  |  Lästid: 2 minuter

Det anrika skjortföretaget Eton satsar nytt. Företaget grundades i Gånghester utanför Borås under namnet Syfabriken Special och har sytt skjortor sedan 1928. I dag är man ett multinationellt modeimperium som hittas på mer än 50 marknader. För första gången i företagets snart hundraåriga historia inleder man nu ett långsiktigt ambassadörssamarbete som ska sträcka sig över flera år.

Foto: Milad Abedi.

Det är med svensk-amerikanske stavhopparstjärnan Armand Duplantis, nyligen utsedd till årets manliga idrottare på Idrottsgalan, som man har kritat på ett långt samarbetsavtal. Moderiktiga världsrekordhållaren Duplantis, som även tog en silvermedalj när Café utsåg Sveriges bäst klädda män häromåret, har tidigare dykt upp i modekampanjer för NLY Man och Puma.

– Jag har alltid haft en förkärlek till mode och möjligheten att representera ett så anrikt varumärke som Eton är både smickrande och spännande. För mig står Eton för modern lyx och kvalitet med en autentisk passion som jag beundrar och kan relatera till, säger Armand Duplantis.

”Mondo” är en självklar representant för Etons kärnvärden menar företaget i ett pressmeddelande.

– Med sin dedikation och passion för det han gör förkroppsligar Mondo Etons etos. Hans roll som ambassadör är en viktig milstolpe i varumärkets historia, en reflektion av vad Eton är idag, och våra ambitioner för framtiden. Vi är hedrade över att få teama upp med Armand och är övertygade om att han kommer att göra ett stort avtryck på Eton och våra kunder. Vi ser fram emot att vara en del av hans kommande framgångar, säger David Thörewik, CEO på Eton.

Artikeln publicerades ursprungligen på Cafés syskonsajt King Magazine.

Dela på Facebook
Tweeta

Redaktionen tipsar

Uppdaterad 2022-02-01 15:13