Hoppa till innehåll

Care of Carl lanserar ny kostymtjänst och bjussigt skrädderibidrag

Kille i kostym från onlinebutiken Care of Carl.
Joel Ågren

Att köpa kostym online är inte det lättaste. Det vill Care of Carl ändra på.

Har du svårt att hitta rätt storlek och passform på kostymen när du nätshoppar? Det är du knappast ensam om. Lösningsorienterade onlinebutiken Care of Carl gör sitt för att råda bot på problemet och lanserar nu tjänsten Tailoring Services by Care of Carl – en praktisk tjänst som ger kunden verktyg att hitta sin mest troliga storlek, vilket efterföljs av en hemskickad provbox med närliggande storlekar samt tygprover och en guide till hur kostymen ska sitta.

Därefter kan kunden enkelt färdigställa sin kostym online genom att välja bland fem olika modeller, två passformer, fem olika tyger i flera färger och några ytterligare detaljer i ett smidigt gränssnitt. 

Foto: Care of Carl

–”Kostymen är för många en extremt svår produkt att köpa online eftersom så mycket hänger på passformen i jämförelse med andra plagg. Men också personliga preferenser på design, material och andra detaljer spelar ofta en stor roll i beslutet, vilket allt för ofta leder till någon form av kompromiss. Genom att producera en kostym på kundens begäran ges stora möjligheter för anpassning för den personliga stilen samtidigt som vi minskar risken att bidra till överproduktion”, säger Mathias Ekström, VD på Care of Carl.

Han fortsätter:

”Via Tailoring Services by Care of Carl kommer vi guida kunden genom alla steg för att de ska hitta en kostym de kan bära över tid. Utöver det digitala flödet och provboxen, ger vi också möjlighet att prata med en personlig rådgivare för en smidig köpupplevelse. De modeller vi har tagit fram utgår ifrån klassiska behov där vi har adderat vår touch på uttrycket med en något mer generös passform, också för att det ska finnas utrymme för kunden att justera passformen i efterhand via en lokal skräddare.” 

Foto: Care of Carl

Ett eventuellt besök hos din lokala skräddare bekostas helt och hållet av Care of Carl, genom ett så kallat skrädderibidrag.

”Det generösa skrädderibidraget öppnar upp möjligheten för kunden att anpassa plagget helt efter dennes behov. Samtidigt hanteras förväntansgraden på det producerade plagget vid leverans, eftersom kunden redan har provat ut storleken och därmed har en bild av passformen men fortfarande har alla personligt valda detaljer att se fram emot. Målsättningen är kunderna blir nöjda och att kostymerna som köps av oss blir ett tidlöst tillskott till garderoben, vilka används frekvent och under en lång tid framöver”, avslutar Mathias Ekström.

Tjänsten finns tillgänglig nu på careofcarl.se.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.