Christoffer Lundman blir kreativ designchef på Tiger of Sweden

Tiger of Sweden får ny kreativ designchef. Christoffer Lundman kommer att ha övergripande ansvaret över både dam- och herrkollektionerna.

Lisa Segerson  |  Publicerad 2017-05-15 12:12  |  Lästid: < 1 minuter

Christoffer Lundman tillträder den första juni och hans första kollektion visas redan i januari, då AW18 är hans första kollektion för Tiger.

Christoffer har sedan tidigare erfarenhet från en rad respekterade modehus. Senast kommer han från tjänsten Designer Director på Burberry. Innan det har han haft tjänster som Head of Menswear på Acne Studios och senior designer för sportkollektioner på Tom Ford.

Christoffer kommer att ta det övergripande kreativa ansvaret över linjerna Tiger Man, Dam och Jeans.

– Som svensk har Christoffer full förståelse för Tigers betydelse och historia inom skandinaviskt mode. Det i kombination med hans obestridliga talang som designer gör att vi har en oerhört spännande tid framför oss, säger Per Håkans, marknadschef på Tiger of Sweden, i ett pressmeddelande.

Christoffer Lundman själv ser fram emot den nya positionen.

– För mig känns det väldigt spännande att ansluta mig till ett svenskt varumärke med en så pass lång historia. Jag känner givetvis till varumärket sen tidigare, de har lyckats riktigt bra och har en solid grund att stå på. Det känns som att det är rätt tid att komma hem och rätt varumärke att ansluta sig till, säger han i ett pressmeddelande.

Mer om Tiger: Tigers herrdesigner utser Stockholms bästa shopping

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-13 00:23