Hoppa till innehåll

Dressmann lanserar kampanj med ”vanliga killar ” – ska utmana kroppsidealen

cafevik

Dressmann ratar modellerna i sin nya kampanj ”Alla män är perfekta”. Ett gäng män som inte har klassiska modellkroppar ska bära upp Dressmanns kalsonger i tv-reklam, annonser och ute på stan. – Vi hoppas kunna bidra till att förändra den ensidiga bild av kroppar och kroppsideal som modeindustrin förmedlar. Vi vill få bukt med föreställningen att vissa kroppar … Continued

dressmann-alla-man-ar-perfekta

Dressmann ratar modellerna i sin nya kampanj ”Alla män är perfekta”. Ett gäng män som inte har klassiska modellkroppar ska bära upp Dressmanns kalsonger i tv-reklam, annonser och ute på stan.

– Vi hoppas kunna bidra till att förändra den ensidiga bild av kroppar och kroppsideal som modeindustrin förmedlar. Vi vill få bukt med föreställningen att vissa kroppar är bättre, vackrare eller mer normala än andra. Vi vill helt enkelt visa att det inte finns en perfekt man, bara perfekta män, säger Dressmanns marknadsdirektör Knut Vidar Nilsen.

Cafés modechef Daniel Lindström tycker att initiativet är lovvärt.

– Det är inte första gången vi ser varumärken använda ickemodeller, men det kanske är första gången vi ser det med killar. På ett sätt är det härligt med igenkänningsfaktorn. Männen ser charmiga och sympatiska ut till skillnad från modeller, säger han.

Men han är tveksam till att konceptet är framgångsrikt.

– Dressmann är ett kommersiellt bolag med målet att sälja så många kalsonger som möjligt. När jag ska köpa underkläder så vill jag se dem på en kropp som jag vill uppnå själv. Samtidigt så kanske de väcker mer uppmärksamhet än när man ser Justin Bieber på en Calvin Klein-affisch?

Foto: Peter Gehrke.

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.