Faktum lanserar t-shirt i samarbete med Nudie Jeans

"Shit happens" är budskapet som ska ändra vår uppfattning om socialt utanförskap.

Johan Forsberg  |  Publicerad 2017-12-20 10:51  |  Lästid: < 1 minuter

Faktum är tidningen som säljs på gatan av människor som är hemlösa eller isolerade från samhället. Nu vill de tillsammans jeansmärket Nudie ändra vår bild på socialt utanförskap och släpper därför en t-shirt med sloganen “Shit happens ” i limiterad upplaga.

– Livet är en skör balansgång och det kan skita sig för alla. Tillsammans med Nudie Jeans vill vi sprida det budskapet på ett medvetet och relevant sätt, säger Sarah Britz, Faktums chefredaktör.

I samma tema som årets Faktum-kalender, Shit happens, kommer t-shirten att säljas från och med 8/12-24/12 i utvalda Nudie-butiker och på Faktums hemsida.

– Att få stötta Faktum i deras arbete att sätta fokus på frågan om socialt utanförskap genom att sponsra med t-shirts kändes självklart och naturligt. Förhoppningsvis kommer detta bidra till att frågan diskuteras i sammanhang som normalt kanske inte associeras med Faktum, säger Joakim Levin, VD på Nudie Jeans.

T-shirten säljs i fyra olika färger: grå, vit, svart och blå. Den är grafiskt formad av den prisbelönta, finländska konstnären Linda Linko, och är tillverkad i ekologisk bomull och Fairtrade-märkt. Intäkterna kommer gå oavkortat till Faktum.

Läs mer och köp t-shirten här.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-10 14:17