Från Cheap Monday till – ett modetempel. Örjan Andersson, en av Sveriges mest kända denimentreprenörer, tar nu nästa steg i sitt varumärkesbygge.
Den 30 augusti lanseras Från Ö till A, ett helt nytt butikskoncept där han låter sitt jeansmärke Örjan Andersson (belönat med Cafés Stora Modepris 2012) mixas med märken som Acne, Surface to Air, AltewaiSaome, 5Preview och yngre designers från London.
Butiken öppnas i en 500 kvadratmeter stor lokal i fyra etage på Götgatan på Södermalm i Stockholm.
– För mig är det viktigt att blanda redan etablerade varumärken med unga nya designers. Att vara med om att skapa återväxt och plocka upp ungt, nytt är en hörnsten i mitt butikskoncept, säger Örjan Andersson.
Och fortsätter:
– Butiken är skapad med en ambition om att kunna presentera varumärken på ett personligt, annorlunda och ett lite bakvänt vis. Den ska fungera som en mötesplats som känns medryckande och unik, samtidigt enkelt behaglig.
Daniel Lindström
Från Ö till A. Örjan Anderssons eget varumärke växer i höst.