Stor succé för Café – ökar med 26 procent

Välkomna alla nya läsare av Cafés magasin, Sveriges största livsstilsmagasin för män! Under 2015 ökade Cafés upplaga med hela 26 procent.

Redaktionen  |  Publicerad 2016-03-09 12:30  |  Lästid: 2 minuter

På onsdagen släpptes nya upplagesiffror för 2015 (TS) och det är glad läsning för oss – ni läsare är nämligen många fler än året innan.

– Det är fantastiskt, och ett konkret bevis på att vår satsning på reportage av högsta kvalitet kombinerat med personliga porträtt och den bästa modebevakningen lönar sig, säger Cafés chefredaktör Jonas Terning.

2015 inleddes med Kalle Zackari Wahlström på omslaget och avslutades med Jonas Cramby.

– Extra roligt är att den största delen av ökningen sker genom Readly, plattformen för digital läsning av tidskrifter. Ännu ett bevis på den förändring vi på Café gått igenom. Vi är inte en tidskrift, vi är ett varumärke och en plats för modeintresserade, moderna män, och vårt innehåll fungerar överallt, säger Jonas Terning.

Nu tar vi på redaktionen med oss de goda nyheterna från 2015, och ser till att göra 2016 till ett ännu bättre år!

Cafés succé i siffror

• Café ökar med 26 procent – total upplaga är 26 200, en ökning med 5 400 exemplar för 2015 jämfört med 2014 (och 7 700 exemplar mer än närmaste konkurrent).

• Av de 5 400 exemplaren är 5 100 exemplar genom Readly, och 300 exemplar genom lösnummer och prenumerationsförsäljning av den tryckta tidningen.

• Parallellt fortsätter Cafés kraftiga tillväxt på nätet, under 2016 har vi nått 205 000 unika besökare/vecka (nästan fem gånger större än närmaste konkurrent) och Café har i dag över 20 000 fans på Facebook och över 9 000 följare på Instagramkontona @cafemagazine och @cafestil.

Männen på Cafés omslag under 2015

CAF1502-001

 

Tack för att du fortsätter att läsa Sveriges största livsstilsmagasin för män!

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-08-31 12:51