Hoppa till innehåll

Uppmanar fans att sprida lagfärgerna – vinnaren får 30 000 kronor till tifo

Olle Arnell

Allsvenskan och inte minst supporterkulturen som omger den är kanske hetare än någonsin tidigare – och företag och sponsorer är inte sena att haka på hajpen.

Allsvenskan är kanske hetare än någonsin och de olika supportergrupperna rustar för fullt för att återigen visa att läktarkulturen inom svensk fotboll håller absolut världsklass. De spektakulära tifo-arrangemangen är emellertid inte gratis, något som spelbolaget Betsson vill utnyttja i marknadsföringssyfte.

De tre exempelskyltarna till trots – du kan byta färg på skyltarna till vilket allsvenskt lag du vill.

Från och med måndag 27 mars kommer 57 stycken interaktiva reklamskyltar att finnas runt om i Stockholm. På reklamskyltarna kommer ett allsvenskt lags färger att synas, men vilket lag som visas bestämmer fansen. Genom att ställa sig inom en radie av 20 meter från skylten kan man, med hjälp av sin mobiltelefon, byta färg på skylten i realtid till just sitt favoritlag. Det lag med flest övertagna skyltar den 9 april vinner ett tifo värt 30 000 kronor.

– Själva andan i svensk fotboll ligger i supporterkulturen och vi vill ge alla fans möjligheten att visa sin kärlek. Det ska bli spännande att se vilket svenskt lag som får flest byten. Vem vet, kanske är det IFK Göteborg som är Stockholms mest populära Allsvenska lag, säger Raúl Valencia López på Betsson i ett pressmeddelande.

Så här gör du:

  • Leta upp en interaktiv reklamskylt (från och med måndag 27 mars)
  • Gå in på Visafärgerna.nu.
  • Välj ditt favoritlag.
  • Skriv in koden som står på skylten.

När detta är gjort byts färgerna på skylten till ditt favoritlag, och ni är ett steg närmare att vinna 30 000 kr.

Tävlingen är gratis och pågår fram till 9 april 23:59. (OBS! Tidigare var slutdatumet 2 april, men Betsson har valt att förlänga tävlingen).

Vilket lag är störst i Stockholm?

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.