Zlatans doft en succé: ”Han vill vara nummer ett i allt han gör”

Tobias Skagerström  |  Publicerad 2015-12-15 17:12  |  Lästid: < 1 minut
zlatanuppe

I mitten av augusti släpptes Zlatan Ibrahimovics parfym ZLATAN i Skandinavien och Frankrike som är framtagen i samarbete med parfymören Olivier Pescheux på parfymhuset Givaudan. Doften som beskrivs som ”sportig, marint fräsch med sofistikerade tränoter i basen” blev snabbt väldigt populär i Sverige.

– Vi visste att doften skulle sälja bra, men att Zlatans första parfym varit listetta från augusti och tagit första platsen från mer etablerade varumärken som Paco Rabanne, Armani och Hugo Boss är såklart väldigt stort. Vi är väldigt stolta över att doften är den bäst säljande parfymen på Åhléns, Kicks och Arlanda, säger Marie Klockare Carlzon på Amazing Brands.

Amazing Brands är ett Stockholmsbaserat företag inom skönhetsbranschen och ligger bakom Zlatans parfym. De berättar även att fotbollsstjärnan noga följer försäljningen av sin doft. 

– Zlatan vill vara nummer ett i allt han gör, så att nå absoluta toppen på försäljningslistorna har varit ett självklart mål, säger Jessica Dersén på Amazing brands.

Det doftar zuccé helt enkelt.

Café var på plats när Zlatan Ibrahimovic under hysteri släppte sin parfym i Paris i juni och fick ett samtal med världsstjärnan om hans doft. Läs artikeln här.

Dela på Facebook
Tweeta

Redaktionen tipsar

Uppdaterad 2016-01-21 14:22