Hoppa till innehåll

13 skadeglada reaktioner på Englands semifinalpladask

Bilden är borttagen

Football’s not coming home.

England är utslaget ur fotbolls-VM (sånär, bronsmatch ska ju spelas) efter en förlängningsholmgång mot Kroatien. Årets VM-upplaga av det engelska landslaget må ha väckt sympatier världen över, men när det gäller skadeglädjen för de ofta något i överkant självgoda engelska fansen råder som vanligt ingen pardon.

Även om konsensus verkar vara att engelsmännen är stolta över VM-insatsen och Gareth Southgates lagbygge går det inte att INTE gotta sig lite i att fotbollen inte kommer hem.

Här är de 13 roligaste reaktionerna på Englands semifinalpladask.

1. ”But don’t look back in anger, I heard you say”.

2. Tur det inte var straffar… och Tyskland.

3. ”I need to watch the football!”

4. They’re going home.

5. När engelsmännen trodde att det inte kunde bli värre…

6. Flaggor på taxihalvstång, så att säga.

https://twitter.com/rey_z/status/1017149301154295810?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1017149301154295810&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.indy100.com%2Farticle%2Fworld-cup-england-vs-croatia-best-meme-harry-kane-8443276

7. Bärs-money for nothing.

8. Uppvaknandet.

9. Inte ens en nordirländsk ramsastöld hjälpte.

10. Olof Lundh, läser du?

https://twitter.com/PontusMagician/status/1017308607921180672

11. Har ni inte lärt er? Noel Gallagher’s never ever wrong.

12. Herregud, ingen borde överraskats av förlusten – Mick Jagger var ju där!

13. Så är det.

https://twitter.com/JurassicArse/status/1017310765819232256

LÄS OCKSÅ:

”Granen” gör som Zlatan – investerar i superdryck

Bilderna på glädjen efter matchen går att se hur många gånger som helst

Joakim Almén var digital redaktör för Café under många år. Han gjorde många intervjuer och personporträtt och skrev bland annat om sport, popkultur, mode och mat och dryck.

Credits
Foto: IBL:

Nyhetsbrev

Varje vecka skickar Cafés redaktion ut de senaste, roligaste och vassaste artiklarna från sajten så du alltid håller dig uppdaterad.