Annons
Annons

Cafés chefredaktör: Därför gör vi om Cafés magasin totalt

Cafés chefredaktör Jonas Terning skriver om Cafés största tidningsomgörning på mycket länge.

Jonas Terning

Vad betyder en ny kostym?

En modernare passform, ett snyggare snitt och ett starkare självförtroende.

Titt i spegeln, rak i ryggen, indragen mage och stadig blick.

Annons

Ja.

Den som har gjort rätt köp vet att det hjälper. Allt sitter givetvis inte i det yttre, men mer än vi vill erkänna. Och framför allt sitter det yttre och det inre ihop. Alla som någon gång upplevt en själslig bottennivå i form av ett uppslitande uppbrott, oväntad motgång eller för all del brutal bakfylla vet vad jag pratar om. De där deppigare stunderna i livet ser man sällan fantastisk ut.
Och motsatsen är lika tydlig. Sitter allt på plats på insidan så sitter det bra på utsidan.

Men vi på redaktionen har under våren känt att den devisen inte riktigt stämmer in på oss. Insidan i vår tidskrift säger en sak, men utsidan säger en annan sak. Så det har blivit dags för en ny kostym.

Mycket handlar, som alltid, om er kära läsare. Ni blir smartare, stiligare och äldre för varje år som går.

Café har alltid haft ett starkt fäste hos de moderna männen, boende i stora och mellanstora svenska städer, män som är i genomsnitt 30 år och äldre, med ett större intresse för mode, populärkultur, mat, teknik, träning, nya trender och omvärldens förändringar än de flesta.

Precis som vi på redaktionen.

Allting sitter inte i det yttre, men mer än vi vill erkänna.

Bakom varje genomsnitt finns undantag åt båda hållen, men ett genomsnitt säger fortfarande någonting. Och det där vill vi möta ännu bättre nu.

Vi lever i den gränslösa globaliseringens tid. En Hollywood-mogul blir avslöjad som sexförbrytare, och snart får en av Sveriges – till ytan – populäraste programledare avgå i följderna av #metoo-upproret. Hazarerna förföljs i Afghanistan och de ensamkommande unga männen blir slagträn inom svensk inrikespolitik

Förändringarna kommer fort och slår brett, och det gäller att följa med. Och våra målgruppsundersökningar säger att ni läsare vill ligga nära den tid vi lever i.

Så det som började med smärre justeringar inuti tidningen – på-plats-reportage från världens olika konflikter, inredningstips för det urbana hemmet och stiltips som även inkluderar exklusivare plagg – följs nu upp av ett nytt yttre.

En luftigare form som ger mer plats för det vi valt ut. Sobrare färger. Luftigare spalter.

Allt för att skapa en tidskrift som är lite smartare, lite stiligare, lite äldre – och med ett starkt självförtroende. Precis som ni.

Läs mer om nya Café här!

Prenumerera på Café här – få Jonas Crambys bok!

Annons

Dela (0)
Tweeta

Annons


Laddar