Att Fiji Water Girl stämmer Fiji Water är så mycket 2019 som något kan bli

Åh, ljuva samtid.

Markus Thörnhammar  |  Publicerad 2019-02-01 15:58  |  Lästid: 2 minuter

När Hollywood-gräddan skred ner för röda mattan inför Golden Globe-galan för några veckor sedan stal en relativt otippad person showen. 31-åriga modellen Kelleth Cuthbert var på plats för att dela ut, just det, Fiji Water till törstiga skådespelare men lyckades utöver detta photobomba praktiskt taget alla stjärnor som glatt ställde upp på bild.

Andy Warhol sa en gång att i framtiden kommer alla att vara kända i 15 minuter…

Kelleth Cuthberts imponerande förmåga att hitta kameran och lika målmedvetet som skickligt låsa fast den med blicken gav snabbt eko på sociala medier och “Fiji Water Girl” blev 2019:s första stora viralmacka.

Fiji Water Girl var plötsligt namnet på allas (nåja) läppar och krönte det nya kändiskapet med en cameo i James Cordens populära tv-program The Late Late Show

Fiji Water själva var, i sann kapitalistisk anda, inte sena att slå mynt av den plötsliga internet-buzzen. Redan dagen efter (!) Golden Globe-galan hade flaskvattenbolaget tryckt upp kartongversioner i skala 1:1 av deras oväntade kassako och skeppat ut till butiker med Fiji Water i sortimentet.

Även i kartongformat lyckades Fiji Water Girl photobomba A-listekändisar, i detta fall sångaren John Legend.

Men. Nyligen slog nyheten ner – som en bomb – att Fiji Water Girl stämmer Fiji Water för att ha kapitaliserat på hennes virala renommé i och med kartongfigur-tilltaget. Kelly Cuthbert kräver att Fiji Water slutar använda kartongfigurerna i marknadsföringssyfte och ger henne en andel av de pengar de tjänat på hennes ryktbarhet (vilket hon menar är runt 12 miljoner dollar).

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2019-02-01 18:00