Det är knappt så man behöver dra bakgrunden vid det här laget. Men okej, det var en gång en tysk lågprisbutik som släppte ett par sneakers för 149 kronor som orsakade masshysteri bland folket. Typ. Händelsen utspelade sig under pandemiåret 2020 och sneakerssläppet blev en av det årets mest omtalade modehändelser.
Sedan dess har den Lidl lanserat en variant på de omtalade dojorna och dessutom släppt en klädkollektion i varumärkets skrikigt uppiggande färger. Nu har merch-förrådet fyllts på. Den här gången består kollektionen av en tracksuit i olika varianter, kepsar, fiskehattar, sportstrumpor och skor i vitt eller blått. För kampanjen har man samarbetat med designern Clara Dayet och fotografen Amanda Gylling.
Prisbilden hålls som vanligt på en mycket låg nivå – en tracksuit kostar 149 kronor och skorna 199 kronor. Kollektionen släpps i Lidls butiker 4 december, men du kan spana in utbudet här redan nu.