Lidl släpper robustare version av förra årets succé-sneakers

Lidl Sneakers 2.0

Lidl-sneakers 2.0.

Joakim Almén | Foto: Lidl  |  Publicerad 2021-08-24 16:02  |  Lästid: 2 minuter

Den 19 november förra året firade ex-handbollsproffset Per Carlén sin 60-årsdag och artisten Tove Styrke sin 28-årsdag. Knappast milstolpar som går till historieböckerna mer än – eventuellt – i de enskilt nämnda personernas liv. Det man tar med sig från den aktuella dagen 2020, om man nu tar med sig nåt, är att varenda jävel kändes det som rusade till en Lidl-butik för att ha chansen att norpa ett par gul/blå/röda sneakers från den tyska lågprisjätten Lidl för 149 kronor.

Pr-succén var ett faktum och folk tävlade i vem som kunde få det högsta andrahandspriset på Tradera och Blocket, där vissa dojor såldes för över 2 500 kronor. Föga överraskande släpps nu Lidl-sneakern 2.0. I år har man höjt priset med 25 procent till 199 kronor men utlovar å andra sidan en mer robust byggd sko.

– Årets modell är lite mer robust än förra årets nättare sko, vilket gör den perfekt att promenera rakt in i hösten som till festen eller kontoret med, säger Bella Goldman som innehar trippeltiteln Varumärkes-, CSR- och Kommunikationsdirektör på Lidl.

Det återstår att se om köerna blir lika massiva som förra året. Torsdagen 26 augusti startar försäljningen av skorna i storlekarna 37–46 och pågår så länge lagret räcker. Precis som förra året är det max tre sneakers per kund som gäller.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2021-08-24 22:14