Annons
Annons

Stilrent snygga herraccessoarer säljs till förmån för Movember

Snygga skjortknappar och slipsnål säljs för att samla in pengar till Movember.

Olle Arnell
Dela (149)
Tweeta
Annons

movember-accessoarer

När Travis Garone och Luke Slattery tog en öl tillsammans i Melbourne år 2003 startade idén till Movember. Från att ha lyckats samla ihop 30 personer som deltog i kampanjen det året har nu Movember annekterat november månad globalt.

Första året drog kampanjen in 0 kronor, andra året ca 300 000 kronor och 2015 drog kampanjen in 531 miljoner (!) kronor.

Genom att uppmana män att spara ut mustaschen under november vill man uppmärksamma – och samla in pengar till arbetet mot – de vanligaste cancerformerna för män, prostatacancer och testikelcancer, samt mental ohälsa och självmord. Du kan ansluta dig till Movember här.

I Sverige drevs Mustaschkampen av Cancerfonden 2007-2011 och drog in 32 miljoner kronor till prostatacancerrelaterad forskning. I år drivs kampanjen av Prostatacancerförbundet.

Under Movember är det flera företag som tar fram produkter i syfte att samla in pengar till kampanjen och vi har valt ut två som vi tycker är fina och samtidigt enkla att faktiskt ha på sig som inte inverkar på klädseln i övrigt utan smälter in även i uppklädda sammanhang.

invisible-tie-eton

Eton har tagit fram en slipsnål som de kallar Den osynliga slipsen är stilrent snygg och kan bäras såväl med som utan slips. Slipsnålen kostar 245 kronor och du kan köpa den i Etons butiker – eller här! Hela överskottet från försäljningen går till Movember Foundation.

knapp-accessoar-movember

Märket RUNA, som Café har skrivit om förut här, är en skjortknappsaccessoar som lyfter looken på din skjorta. Just knappen som är speciellt framtagen för Movember heter TORD och är döpt efter grundarens morfar som gick bort i cancer. Knappen kan du köpa här och för varje såld knapp skänker RUNA 50 kronor till kampanjen.

Annons

Dela (149)
Tweeta


Laddar